Thursday, August 20, 2009

untuk semua

Assalaamu'alaikum wr.wb.. Marhaban ya Ramadhan, Bulan dimana nafas kita menjadi tasbih, tidur kita menjadi ibadah, amal kita diterima dan do'a kita di ijabah, Sungguh cantik kain plekat, dipakai orang pergi ke pekan. Puasa Ramadhan semakin dekat, silap dan salah mohon dimaafkan Berharap padi dalam lesung, yang ada cuma rumpun jerami, harapan hati bertatap langsung, cuma terlayang msg ini. Sebelum cahaya surga padam, Sebelum hidup berakhir, Sebelum pintu tobat tertutup, Sebelum Ramadhan datang, saya mohon maaf lahir dan bathin.... Taqqobalahu Minna Waminkum, Taqoballahu Ya Karim, Marhaban Ya Ramadhan Allaahumma baariklanaa fi Sya'ban wa ballighnaa Ramadhan Aminn.

ustaz asri rabbani dalam kenangan

video

Thursday, August 13, 2009

Jika aku jatuh hati

video

mimi

11:23 PM
8/12

This Dua Is To Protect U Against swine flu…… “ALLAH HUMMA INNI AA-OOZU-BIKA, MINAL JUNOONI, WAL JUZAMI, WAL BARASI, WA SAY'YI-LI ASQAAM'... Send to all muslims to protect him f4m dis virus....

aisyah humaira

  • 2:12 AM
    8/9

    Daripada Abu Umamah radhiyallahu ‘anhu, Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda, “Aku menjamin sebuah rumah di persekitaran Syurga bagi orang yang meninggalkan perdebatan sekalipun dia berada di sebelah kebenaran, sebuah rumah di tengah Syurga bagi orang yang meninggalkan penipuan sekalipun hanya untuk bergurau, dan sebuah rumah di tempat tertinggi di dalam Syurga bagi orang yang berakhlak dengan baik.” (Hadis Riwayat Abu Daud, Kitab al-Adab, hadis no. 4782. Lihat juga Shahih Sunan Abi Daud)

  • 2:29 AM

    “Sesiapa mempersekutukan sesuatu dengan Allah maka adalah dia seolah-olah jatuh dari langit lalu disambar oleh burung, atau diterbangkan angin ke tempat yang jauh.” (Surah al-Hajj, 22: 31)

  • 2:36 AM

    Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: وَلا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولا Maksudnya: Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak memiliki pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya itu akan diminta untuk bertanggungjawab ke atasnya. (Surah al-Isra’, 17: 36)

  • 12:35 PM

    sesungguhnya seorang Muslim itu, apabila berjalan di jalan Dakwah, Ia tidak berjalan dgn hatinya shj,bahkan dibawa bersama hati saudaranya...justeru itu, setiap pahala yg didapati sepanjang perjalannnya pasti akn terbias utk saudara seperjuangannya....

  • 11:18 PM

    “Ketahuilah, bahwa sesungguhnya kehidupan dunia ini hanyalah permainan dan suatu yang melalaikan, perhiasan dan bermegah- megah antara kamu serta berbangga-banggaan tentang banyaknya harta dan anak, seperti hujan yang tanam-tanamannya mengagumkan para petani; kemudian tanaman itu menjadi kering dan kamu lihat warnanya kuning kemudian menjadi hancur. Dan di akhirat (nanti) ada azab yang keras dan ampunan dari Allah serta keridhaan-Nya. Dan kehidupan dunia ini tidak lain hanyalah kesenangan yang menipu.” (QS. Al-Hadid: 57)

  • 9:06 AM
    8/11

    Firman Allah dalam surah Ali 'Imran 135-136: (maksudnya) Dan mereka yang apabila melakukan perbuatan keji, atau menganiaya diri sendiri, mereka ingat kepada Allah lalu memohon ampun dosa-dosa mereka - dan sememangnya tidak ada yang mengampunkan dosa-dosa melainkan Allah - dan mereka juga tidak meneruskan (perbuatan buruk) yang mereka telah lakukan itu, sedang mereka mengetahui (akan salahnya dan akibatnya). Orang- orang yang demikian sifatnya, balasannya adalah keampunan dari Tuhan mereka, dan syurga-syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya; dan yang demikian itulah sebaik-baik balasan (bagi) orang-orang yang beramal.

  • 4:46 PM

    Doa memberikan kekuatan pada orang yang lemah, membuat orang tidak percaya menjadi percaya dan memberikan keberanian pada orang yang ketakutan.. -BerDOaLah dGn sPenUh HaTi, UsaHaLah dGn TeKun, BeLaJar MenGeNaLi keMamPuaN diRi, MoGa dGn iTu meMiLiki KeJaYAan BuAt diRiMu seNdiri.. iTuLah keJAyaaN berHArGa! SaLam niHaie Buat sUme..

  • Monday, August 3, 2009

    no nak jual

    salam
    aku ada no baik punya..
    simpack hotlink youth club
    syarat dia umur 25tahun kebawah
    sms 1sen semua no maxis hotlink

    017 6556550

    yg bawah ni, aku nk jual sekali dua, x leh beli satu je
    couple no

    017 6557633
    017 6557644

    bg aku harga yg paling best..
    hhehe

    add aku kat ym klau serius nk beli
    id aku, sudoku_n9

    http://jutawanklik.com?a_aid=ca407904

    http://www.klikjutawan.com/recommends/usahaduit

    klik ler..



    KLIK SINI DAN JADI JUTAWANKLIK
    Setiap klik anda menerima RM0.10sen + Bonus RM10.00 bagi setiap referral

    khas tuk aku

    "Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakan.Tetapi sering kali kita terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan bagi kita."

    aisyah humaira - h1n1

    Tentang H1N1..nie.. Bila kita lihat benda2 yang terjadi sekarang ni, pernah ke kita terfikir... Apa sebenarnya yang Allah nak beritahu pada kita? Peristiwa ni membuatkan saya teringat akan kejadian tsunami dahulu. Bila mana satu tempat tu dah dipenuhi dengan maksiat, maka Allah menurunkan bala kepada seluruh penduduk walau mungkin ada saja orang yang beriman. Jadi, ambillah ibrah daripada kes yang terjadi di ipt/sekolah anda. ipt dah kena kuarantin, pelajar pun jadi susah. Apa Allah nak tunjuk ni ya? Mungkin kita rasa kita dah cukup buat kebaikan tapi bagaimana dengan sahabat kita yang lain? Jangan kerana seorang sahabat yang bermaksiat, kita pun turut terkena bala. Jadi, apa tunggu lagi? Tingkatkan dakwah anda, semoga kita semua selamat daripada azab api neraka.

    rahsia

    KLIK SINI DAN JADI JUTAWANKLIK
    Setiap klik anda menerima RM0.10sen + Bonus RM10.00 bagi setiap referral